[O2] Stuknięcia i drgania dźwigni zmiany biegów przy zmianie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcinos80
    Ambiente
    • 2010
    • 209

    [O2] Stuknięcia i drgania dźwigni zmiany biegów przy zmianie

    BORA, A powiedz jeszcze jaki masz przebieg?
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
  • 1st2
    Classic
    • 2009
    • 23

    #2
    [O2] Stuknięcia i drgania dźwigni zmiany biegów przy zmianie

    Witam,

    Dzisiaj w mojej 02 ujawniły się jakieś dziwne dźwięki (jakby stuknięcie) w momencie zwalniania sprzęgła przy zmianie biegu na wyższy. Dźwiękowi towarzyszy czasem delikatna wibracja dźwigni zmiany biegów. Wczoraj gdy wracałem z pracy wszystko było w porządku. Opisane objawy ujawniły się dzisiaj rano.
    Auto na gwarancji, 10k km zrobione. Silnik 1.4 TSI.
    Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną takim objawów?

    Komentarz

    • Hypnotoad_pl
      Classic
      • 2009
      • 13

      #3
      Re: Stuknięcia i drgania dźwigni zmiany biegów przy zmianie

      Zamieszczone przez 1st2
      Witam,

      Dzisiaj w mojej 02 ujawniły się jakieś dziwne dźwięki (jakby stuknięcie) w momencie zwalniania sprzęgła przy zmianie biegu na wyższy. Dźwiękowi towarzyszy czasem delikatna wibracja dźwigni zmiany biegów. Wczoraj gdy wracałem z pracy wszystko było w porządku. Opisane objawy ujawniły się dzisiaj rano.
      Auto na gwarancji, 10k km zrobione. Silnik 1.4 TSI.
      Ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyną takim objawów?
      Ja mam podobny objaw (taki pisk albo metaliczne stuknięcie), ujawnia się tylko jeśli:
      - jest zimno/mokro na dworze oraz
      - puszczę sprzęgło nie dodając odpowiednio dużo gazu
      Zaczęło się tak po przejechanych 2-3 tysiącach km, jak żona prowadzi - odgłos nie występuje. Wibracji dźwigni zmiany biegów nie stwierdziłem, ale zwrócę na to uwagę.

      Byłem z tym w ASO Wimar na Jerozolimskich w Warszawie, gdzie stwierdzili, że taki odgłos może być normalny przy gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła i to żaden problem, ale wiadomo jak to z ASO...

      Komentarz

      • 1st2
        Classic
        • 2009
        • 23

        #4
        Małe uaktualnienie:

        - dźwięk to zdecydowanie odgłos bardzo krótkiego tarcia części o część; trudno jedno znacznie stwierdzić czy chodzi o kombinację metal-guma, metal-plastik czy coś podobnego.

        - dźwięk występuje zarówno przy załączaniu sprzęgła jak i wyłączaniu sprzęgła przy zmianie biegów. Przy zrzucaniu biegu na niższy dźwięk pojawia się rzadziej.

        - intensywność występowania objawów zdaje się zmniejszać wraz z czasem i zwiększaniem dynamiki jazdy.

        - dźwięk wydobywa się zdecydowanie spod miejsca w którym jest dźwignia zmiany biegów.

        Komentarz

        Pracuję...